Det var skont..

Vi ar nu alltsa hemma fran Ladva som framgick av vart tidigare inlagg. Vi tankte har sammanfatta hur allting liksom.. ar har i Ryssland.

First off, bussarna. Vi snackar alltsa kollektivtrafiken har i Petrozavodsk (och formodligen resten av Ryssland, for jag kan svara pa att jag sag samma sak i St Petersburg. Iaf, det ar alltsa inte BUSSAR, visst finns det sadana med, men det ar val en pa 100. Det ar mer som.. en skapbil med fonster som man sitter intrangd typ 10-15 stycken i och som kor som bara satan ner i potthalen. Nar man hoppar av betalar man den forfarligt hoga summan pa 12 rubel (3kr) till chaufforen som bara kastar ner pengarna i en lada och brassar ivag mot nya aventyr.

Nar vi val har tagit bussen hem fran "centrum" vantar den obligatoriska kissningen eftersom vi hallt oss hela dagen. Tyvarr ar det sa att toaletten, eller snarare toalettvattnet, kan skapa en del intriger mellan oss. Inte for att vi slass om vem som ska fa kissa forst, men for att vattnet ar kissgult, sa varje gang tror den som far aran att ga forst att den andre glomt att spola och dessutom INTE ANVANT TOALETTPAPPER. Fy. Lina ar lite acklig ibland tanker Jenny, och Lina tanker likadant. Men sa ar det ju faktiskt inte. Lina ar FRASH.

.. Jenny med..

Men frash innebar inte modig, och eftersom bada tva ar mesar sa har vi lite problem ibland. Allt for ofta sager vi
"- vagar vi ga in har? det ser lite laskigt ut
- jag vet inte.. vagar vi?
- neeee, laskigt. nu gar vi.."

TANK vilka uppleverlser vi missar. Alla affarer i sma kallarutrymmen som vi inte far se. Skarpning tjejer.

Men vi far se TV. Hela dagarna. Faktiskt ratt spannande stundvis. Nackdelen ar val att ALLT ar dubbat pa ryska, sa vi fattar inte ett skvatt. Vi har sett allt fran Landet for langesen till Scrubs till En natt pa museet pa ryska. Droppen var faktiskt nar de hade "dubbat" eftertexterna. Vi skrattade i soffan sa att tararna flog. Fast vi var nog lite trotta da med. Men de laste upp de medverkande pa ryska, men en san dar sexig dubbrost.

I lordags fick vi aven sitta i heta stolen pa Nadezdas universitet. Vi satt langs fram i klassrummet pa varsin stol och fick svara pa fragor med hjalp av var lustiga tolk det-var-skont-Masja. Det gick bra, men var stundtals lite laskigt nar de stallde fragor om svenskars fordomar mot Ryssland och hur Ladva var EGENTLIGEN. Men vi gav ytterst diplomatiska svar och undvek darigenom att bli tagna av maffian utanfor universitetet.

Imorgon ska vi iaf borja fara till familjer. Da borjar nog sjalva arbetet med uppsatsen ocksa. Det kanns bra, men lite laskigt tycker vi. Laskigt for att vi ar mesar. Bra for att det ska bli intressant.

Nej, nu hinns inget mer. Fortsattning foljer.

Vid tangentbordet: Lina och Yena

Kommentarer
Postat av: Susanne

lina är inte alls fräsh!

2009-04-20 @ 17:15:36
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: linnéa

Alltihopa låter så farligt!!

2009-04-20 @ 18:39:45
URL: http://hennyochbetty.blogspot.com
Postat av: Mamsen (Lisbeth)

När man läser eran blogg så undrar man om det är en samling roliga historier man läser, men jag kan förstå att ni båda kan få till det så där roligt. Det är i alla fall kul att läsa om era bravader.Här är allt som vanligt lite kyligt ute och mycket snö kvar fortfarande. Längtar tills ni kommer hem, men jag har börjat nedräkningen för hemkomsten nu.KRAM Mamsen

2009-04-20 @ 20:24:33
Postat av: Cilla

Hej!

Måste bara göra en sak medans jag kommer ihåg det, det är inte säkert att jag kommer ihåg det annars.

Grattis på födelsedagen Lina, kramar i massor från Jesper och Ellen (som vill ha barnvakt, saknar henne tydligen)och Cilla förstås, Lasse hälsar!

2009-04-20 @ 20:35:02
Postat av: Snorre sprätt

mesigt kan vara bra ändå!...better safe than sorry tycker jag iallafall. men ofta att man dubbar eftertexterna..erkänn att ni gillade rösten! =P

och ni borde ha berättat om fördommarna vissa har om ryssar, som t.ex. jag har! jag har verkligen en klar bild av typiske ryssen efter att jag var på ett läger i göteborg då jag fick träffa en ex-rysk judomästare i ryssland plus att han var med i rysslands landslag i judo..jag har aldrig sen en större person än honom..allvarligt talat..och han heter sergej. men ja, honom skulle ni ha berättat om =P. hoppas det går bra med att åka till familjerna och att de inte tillfångatar er för att sen kunna sno era organ och sälja dom..usch, fy och blä.

2009-04-20 @ 20:53:03
Postat av: Snorre sprätt

mesigt kan vara bra ändå!...better safe than sorry tycker jag iallafall. men ofta att man dubbar eftertexterna..erkänn att ni gillade rösten! =P

och ni borde ha berättat om fördommarna vissa har om ryssar, som t.ex. jag har! jag har verkligen en klar bild av typiske ryssen efter att jag var på ett läger i göteborg då jag fick träffa en ex-rysk judomästare i ryssland plus att han var med i rysslands landslag i judo..jag har aldrig sen en större person än honom..allvarligt talat..och han heter sergej. men ja, honom skulle ni ha berättat om =P. hoppas det går bra med att åka till familjerna och att de inte tillfångatar er för att sen kunna sno era organ och sälja dom..usch, fy och blä.

2009-04-20 @ 20:54:17
Postat av: Snorre sprätt

mesigt kan vara bra ändå!...better safe than sorry tycker jag iallafall. men ofta att man dubbar eftertexterna..erkänn att ni gillade rösten! =P

och ni borde ha berättat om fördommarna vissa har om ryssar, som t.ex. jag har! jag har verkligen en klar bild av typiske ryssen efter att jag var på ett läger i göteborg då jag fick träffa en ex-rysk judomästare i ryssland plus att han var med i rysslands landslag i judo..jag har aldrig sen en större person än honom..allvarligt talat..och han heter sergej. men ja, honom skulle ni ha berättat om =P. hoppas det går bra med att åka till familjerna och att de inte tillfångatar er för att sen kunna sno era organ och sälja dom..usch, fy och blä.

2009-04-20 @ 20:55:07
Postat av: Snorre sprätt

PS. Min dator fick fnatt..så nu fick ni 3 inlägg! hah! =P.DS

2009-04-20 @ 20:56:11
Postat av: Snorre sprätt

Och btw, Jenny är alltid fräsh...hon luktar ju mumma hela tiden..och det vet jag att du tycker också lina ;P.

2009-04-21 @ 02:11:18
Postat av: Jossofon

ni är tappra tjejor, kämpa vidare!! ;)

2009-04-21 @ 14:58:47
Postat av: mamsen Maud

Jag håller med snorre sprätt, better safe than sorry. Fortsätt fega på för ni upplever säkert så mycket ändå och jag vill faktiskt hemskt gärna ha hem min Yena helskinnad:) Angående det andra inlägget så är jag glad att jenny inte blev bortgift, och lina.... borde inte du se om henne lite bättre istället för att bara fnissa?!! Ja, jag vet, du skulle ha tagit i med hårdhandskarna och försvarat henne om det hade blivit nödvändigt.



Kram på er båda!

2009-04-21 @ 19:17:19
Postat av: ApeX

Grattis På Födelsedagen Lina!!!! :D

2009-04-22 @ 17:49:18
URL: http://thaapex.blogg.se/
Postat av: Susanne

Grattis på födelsedagen Lina! Tänker på dig! Kramar!

2009-04-22 @ 17:58:03
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: yr syster yster

Min fina Lina fyller år. поздравляю! =)

2009-04-22 @ 22:07:59
Postat av: Mamsen Lisbeth

GRATTIS på födelsedagen Lina, saknar dig jättemycket. Vi får fira dig mera när du kommer hem.Kram Mamsen. PS, Bertan grattar också.

2009-04-22 @ 22:29:38
Postat av: yr syster yster

Nu är det flera dagar sen ni uppdaterade. Jag kräver ett nytt inlägg GENAST!!!!

2009-04-24 @ 16:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0