LADVA

Vi glomde beratta om nagra snaskiga saker vi var med om innan vi akte till Ladva.

Vi skulle laga korv och makaroner nar korven helt plotsligt EXPLODERADE i stekpanna. Lina som stod dar och holl vakten holl pa att skita i brallan. De har alltsa plast runt korvarna har och det var den som sprack och vilket projekt det var sen att fa bort all plast fran korvarna. ujujuj! (vi har det inspelat)

Vi har aven hangt med en tjej har som heter Masja som kan svenska, THANK GOOOD! Hon bjod in oss hos hennes bror en kvall och helt plotsligt fragar hon Jenny om hon ar EMO. Inse hur roligt det var! Jenny sa nejnejnej, men Masja envisades med att det var Jennys livsstil.

LADVA!

Pa Ladva har vi i princip bara fatt ata kal. Forsta dagen tyckte Jenny att det var mums mums, men efter 17 gangen ville vi do. Sa fort vi kande lukten av kalet ville vi krakas. No more kal 4 shooo!

Annars har vi bott i ett rum som ar valdigt spartanskt inratt. Tva institutionssangar (AJAJ RYGGEN) tva bokhyllor och ett nedmonterat skrivbord. Nar det galler mat sa har vi blivit valdigt uppassade. Det var lite smajobbigt! Vi fick sitta i direktorens matrum och ata frukost och lunch (som bestod av tvaratters varje dag). I borjan tyckte vi det var lite val mastigt med sa mycket mat, men Lina vande sig och att som en gris. Middagen at vi i matsalen en timme innan barnen skulle ata. Det var lite sunkigt och de slevade upp barnens mat 1h innan de skulle ata. Usch, kallt och ackligt! Det var aven mogel runt vaggarna i matsalen.

Vi har varit mest pa en avdelning med ca 30 barn mellan 2 till 8 ar (uppskattningsvis). De flesta av dem hade downs medan andra barn har problem med att ga. De var hur sota som helst och valkomnade oss med oppna armar direkt. Flera av barnen borjade kalla oss mamma och vi fick ont i hjartat. De ville sitta i vara knan och ha uppmarksamhet hela tiden. Det kunde resultera i att de slog och puttade bort varandra for att fa oss for oss sjalva.

Dagarna med barnen har varit valdigt roande. Forsta dagen var vi ut pa en promenad med ett par stycken. Nar vi var framme vid barnhemmet igen fick de leka av sig lite innan de gick in. Da helt plotsligt ser vi en katt bli kastad fran verandan ut i en buske av en unge. vilket skrackscenario for stackars kissen! En annan dag satt Anita (en tjej med downs pa 2 ar kanske) och at blomjord. HAHAHA, sa hon sag ut. Vi blev helt forskrackta och Jenny gick med henne till en ur personalen sa att de skulle tvatta henne. De verkade tycka att hon skulle ha jorden runt munnen, men tillslut gick hon och tvattade av henne, Anita tog aven och bet Jenny en dag sa att hon grat tarar. Tror inte de far nog med mat!

Varje onsdag gar barnen och duschar. De tvattas alltsa bara en gang i veckan vilken vi forstod ganska snabbt eftersom barnen luktade sa mycket kiss (Vi sunkbavrar ar inte sa mycket battre eftersom vi duschat endast 3ggr pa tva veckor. sexy sexy!) De gar allihopa i en klunga till en annan byggnad (som liknade gaskammare) och blir duschade och far nya klader.  Bara ifall de ar riktigt riktigt skitiga. Inte blir de tvattade i ansiktet heller.

Vi har aven varit pa en liggavdelning, men barn som bara ligger i sina sangar. Personalen pa denna avdelning satt endast och sag tv och fikade i ett annat rum medan vi var dar. Aldrig sag vi dem ga ut med dem eller ens leka lite med dem utan det stod vi for. En tjej, Alina, som horde till denna avdelning holl vi nastan pa att ta ihjal en dag. Vi lekte en massa och helt plotsligt upptacker vi blog pa hennes troja. Vi ropar pa personal och kvinnan sager pa engelska att hon ar valdigt sjuk och behover en doktor. Vi trodde vi lekt med henne sa mycket sa hon blivit sjuk. Det visade sig tillslut att hon blodde fran hennes tarmar som syntes ur ett oppet hal i magen. Det var laskigt och vi vagade inte leka mer den dagen!

DET KOMMER MERA

NUUUU det kommer mera..

Barnens tander ser ut att mogla. Vi borjar undra om de ens blir borstade. Stackars barn!

I matsalen jobbar nagra av de aldsta ungdomarna som bor pa Ladva och en vacker dag hande nagot kul nar vi skulle ata. En kille i kanske 25 ars aldern slappte en riktig BRAKFIS! det ekade i hela lokalen och Lina kunde inte halla sig. Som tur var satt hon med ryggen mot och hela hon skakade medan tararna rann. Jenny daremot som satt mot honom forsokte halla sig for skratt pa basta satt och det hela slutade med att han gomde sig bakom gardinen och dar stod han bra lange skall ni veta!!

En annan dag tog vi chansen att ga ut i den friska luften. Vi satte oss pa en bank utanfor barnhemmet och snabbt som ogat var en kille dar och friade till Jenny. Lina skrattade saklart sa hon grat! Han kysste Jenny pa handerna och klappade henne pa magen och smekte hennes ben. Jenny blev forskrackt och det sag ut som om hon forsokte fa honom att tro att hon var dov. hon pekade pa sina oran och lat konstigt. Som tur var forsvann han ganska fort. Efter en stund dok han dock upp igen och Jenny forsokte fa honom att tro att hon sov nar hon gomde huvudet under sin jackhuva. Han borjade smyglyfta och kika pa Jenny medan han han gav slangkyssar osv. Lina har nog aldrig skrattat sa mycket medan Jenny bara vart radd. HAHAHAHAHAH!

Lina daremot lyckades enbart fa skall vart vi an gick. Vi gick till en avdelning for att fa duscha och nar lina star och sager dusch och gestikulerar borjar en kvinna pa avdelningen att skrika pa henne pa ryska. Hon gick omkring och skrek och viftade med armarna. Det var nog tur att vi inte forstod vad hon sa. Sedan fick Lina skall nar hon skulle slanga skrapet som vi samlat pa oss i rummet. Vi hade ingen egen sopkorg och den som vi kunde anvanda var den pa toan, sa Lina gar ut med skrap i handerna och moter MONSTERSTADERSKAN. Hon borjar gasta hogt och gestikulerade en strypning. Lina sprang fort som attan in i rummet och laste in sig.

Lina har aven lyckats dra pa sig nagra suspekta utslag som kliar som tusan. Kanske pesten? svinkoppor? Lina tror det ar barnen som smittat henne med blojeksem. Hennes svamp borjar aven likna satan. Vi for se hur det hela slutar!



Vid tangentordet Lina & Yena

Kommentarer
Postat av: Susanne

hahaha leka sönder ungar, jojo! det förstod man väl!



roligt med ett livstecken från er, jag trodde ni var döda och uppätna vid det här laget!



hälsa emo-jenny!

2009-04-18 @ 13:25:23
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: linnéa

:O A MAJ GAD!

2009-04-18 @ 14:57:56
URL: http://hennyochbetty.blogspot.com
Postat av: Maria

Hahahaha jag skrattar så jag gråter! Vilket äventyr. Vi får ta en helkväll här ute i skärgården när du kommer hem Jenny då du får berätta allt :-) VI saknar dig massor. Frida började tokskratta idag när hon såg ett kort på dig (tycker antingen att du ser väldigt rolig ut eller så tycker hon att du är väldigt rolig, ska fråga när hon lärt sig prata). Det hänger även ett kort på dig och Matilda på kylen så vi inte ska glömma bort hur ni ser ut :-)



Ha det bäst! Å ta lite kort på ungarnas tänder så jag kan använda de som hot när Frida trotsar ;-)



Kram från Styvmor Mia, Pappa Ulf och Lillasyster Frida

2009-04-18 @ 14:59:26
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/
Postat av: yr syster yster

Måste liksom föregående talare erkänna att jag skrattat så att tårarna sprutat medan jag läste detta inlägg. Det är verkligen ingen liten sak för jag är helt enkelt väldigt oskrattig av mig numera. =)

2009-04-18 @ 23:11:00
Postat av: yr syster yster

Måste förresten tillägga att Yena är snäppet snyggare än Genus, men bara snäppet... =)

2009-04-19 @ 20:50:02
Postat av: Snorre sprätt

Säkert spioner från KGB som är efter er och planterade en bomb i eran korv..god knows what hade hänt ifall ni hade hunnit käka den..så var på er vakt..snart har de väl tränat upp några silverfiskar till värsta ninja-assassins..då du lina, kommer din aikido väl till hands =P.

och emo-insidenten är verkligen något jag aaaaaaldrig kommer sluta mobba jenny för..never-ever-ever-ever xD.

och vänj er inte för mycket vid att personer kommer slåss för eran uppmärksamhet..sällan sånt händer..fast när det väl händer kan det vara lite kul, men sen är jag lite sadistisk av mig också :>.

och passa er för att käka för mycket..jag säger ju att de göder er för att kunna äta er sen!!

och till brakfisen..jag måste ge jenny creds för att hon kunde hålla sig för skratt..inte många hade klarat det (i know i wouldn't). och jenny är min och bara min!..roliga killen som kommer och försöker sno henne från mig..hmpft! xP ni skulle ha visat linas svamp from hell..det hade kanske skrämt bort honom =P.

2009-04-20 @ 21:14:23
Postat av: Snorre sprätt

Säkert spioner från KGB som är efter er och planterade en bomb i eran korv..god knows what hade hänt ifall ni hade hunnit käka den..så var på er vakt..snart har de väl tränat upp några silverfiskar till värsta ninja-assassins..då du lina, kommer din aikido väl till hands =P.

och emo-insidenten är verkligen något jag aaaaaaldrig kommer sluta mobba jenny för..never-ever-ever-ever xD.

och vänj er inte för mycket vid att personer kommer slåss för eran uppmärksamhet..sällan sånt händer..fast när det väl händer kan det vara lite kul, men sen är jag lite sadistisk av mig också :>.

och passa er för att käka för mycket..jag säger ju att de göder er för att kunna äta er sen!!

och till brakfisen..jag måste ge jenny creds för att hon kunde hålla sig för skratt..inte många hade klarat det (i know i wouldn't). och jenny är min och bara min!..roliga killen som kommer och försöker sno henne från mig..hmpft! xP ni skulle ha visat linas svamp from hell..det hade kanske skrämt bort honom =P.

2009-04-20 @ 21:15:59
Postat av: Snorre sprätt

Säkert spioner från KGB som är efter er och planterade en bomb i eran korv..god knows what hade hänt ifall ni hade hunnit käka den..så var på er vakt..snart har de väl tränat upp några silverfiskar till värsta ninja-assassins..då du lina, kommer din aikido väl till hands =P.

och emo-insidenten är verkligen något jag aaaaaaldrig kommer sluta mobba jenny för..never-ever-ever-ever xD.

och vänj er inte för mycket vid att personer kommer slåss för eran uppmärksamhet..sällan sånt händer..fast när det väl händer kan det vara lite kul, men sen är jag lite sadistisk av mig också :>.

och passa er för att käka för mycket..jag säger ju att de göder er för att kunna äta er sen!!

och till brakfisen..jag måste ge jenny creds för att hon kunde hålla sig för skratt..inte många hade klarat det (i know i wouldn't). och jenny är min och bara min!..roliga killen som kommer och försöker sno henne från mig..hmpft! xP ni skulle ha visat linas svamp from hell..det hade kanske skrämt bort honom =P.

2009-04-20 @ 21:19:54
Postat av: Snorre sprätt

och som sagt, datorn får lite fnatt nu..eller försöker jag lura er på att ni kanske ser dubbelt????..just det..där fick ni något att bita i..=P

2009-04-20 @ 21:21:05
Postat av: Snorre sprätt

haha, illa..tre av samma inlägg..vad händer?? xD

2009-04-21 @ 02:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0