PJUH!

Nu ar vi antligen framme i Petrozavodsk! Vi far skriva mer detaljer om resan senare, men vi har en kvinna och en student som kan svenska som hjalper oss att hitta saker har eftersom allt star pa ryska. Tagresan var verkligen en upplevelse, delvis eftersom ingen kunde engelska och delvis for att vi hade fetingvaskorna. Men jag vill ge er ett par varningens ord om resor i Ryssland. Never go by svarttaxi. Fy helvete..

Vi ska snart fara vidare, men nu vet ni att vi lever och att vi har varit i lagenheten vi ska bo i, sa vi har tak over huvudet. I alla fall i nulaget. Ni kan sluta oroa er sa mycket nu.

Vid tangentbordet: Jenny (Lina ar ocksa framme aven om hon inte skriver just nu..)

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Va bra att Lina också kom fram så att hon inte kom bort under vägen. Nu kan jag slappna av och lugna ner mig när jag vet att ni är framme. Ha det så bra nu.Kram Lisbeth

2009-04-02 @ 15:28:52
Postat av: Susanne

yeeeeeeeey! upp med bilder nu! =)

2009-04-02 @ 17:34:20
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Snorre sprätt

Jag röstar för Susannes krav, lägg upp bilder! =P

2009-04-02 @ 17:44:57
Postat av: yr syster yster

Ni förstår väl att ni redan har skapat en hel del uppståndelse med svart-taxi-varningen? Här har spekulerats i om ni blivit rånade på alla era pengar och i behov av påfyllning. Tack och lov hittade jag ett mejl i min låda som redde ut taxifärden så att övrig i Nilssonska familjen kan slappna av. För övrigt så håller jag som bäst på att samla material till mitt första mejl till Lina, det kommer inom kort. På återhörande...

2009-04-02 @ 19:23:41
Postat av: maud

Hej tjejer!! Jag förstår att det var en helvetesnatt på arlanda, men det känns skönt att veta att ni har kommit fram. Svart-taxi!!!! Förgrymmade ongar... Förresten, ska jag inte försöka ordna ett sånt där rum åt er på arlanda på hemvägen?? Annars är jag rädd att ni kommer att få en ännu värre, kanske helvetes-djävulsnatt igen. Men det är klart, det är ju ett tag kvar:) Hoppas att det finns vettig mat att äta, jag vill ju inte få hem ett snöre ;) Stor kram, vi hörs snart igen!! Mamma Maud.

2009-04-02 @ 20:59:43
Postat av: mamsen Maud

Hej tjejer! Jaa, det kan hända att ni får lite förvirrande meddelanden från mig, kan ju inte det här riktigt.Skönt att ni har kommit fram ordentligt, men SVARTTAXI!!! Förgrömmade ongar... Jag förstår att ni hade en gräslig natt på arlanda... ska jag inte boka ett sånt där rum åt er på hemvägen?? Fast, det är ju länge tills dess:) Hoppas att det finns mat som går att äta, jag vill ju inte möta ett snöre på flyget i mitten av maj;) Kram på er, jag ska hålla koll på er/Maud

2009-04-02 @ 21:11:44
URL: http://socwgirls.se
Postat av: Gutt3

Tack för livstecknet! Såg två ovanligt vackra vita fåglar igår, det gav mig magbesvär tills nu!

Kom ihåg att den finaste kaviarburken lär vara gömd, så leta väl! Krama inte ihjäl barnen & låt inte ryssen supa er under bordet! Ha det bra! =)

2009-04-02 @ 22:46:39
Postat av: Maria

Skönt att höra att ni lever. Håller med mamma Maud, LÅT BLI SVARTTAXIN!!! Ha en trevlig helg och njut av rödbetssoppan :-)



/Styvmor Mia & Pappa Ulf

2009-04-03 @ 20:02:14
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0