Ztravsvujte

pa flyget fick vi en lapp dar de ville ha annu mer information om oss och var resa. de borde vara nojda med alla papper vi skrivit pa. flygvardinnorna f;rstod inte vad vi skulle skriva sa vi skippade halften och var radda att bli tagna av polisen. Detta gick dock bra.

val genom tullen skulle vi hitta taxi. en man med taxilapp pa jackan forhandlade fram ett pris for resan till hotell moskva. vi tackade ja och han skickade ivag oss med en annan, ej engelsktalande, ryss som foste in oss i en personbil med tonade rutor. Vi var skrackslagna under hela farden och forsokte fa honom att sanka farten, utan resultat. han korde som en dare i 130 pa en liten 80-vag.

Pa hotell moskva fanns inget laskigt bakom dorren till rum 2030. Det var endast ett kontor med massa kvinnor.

Efter persen att komma pa taget med fetingvaskorna och fa upp min pa en hylla tjugo meter upp i luften och Linas under ett bord, fick vi badda med snusklakan pa en snuskmadrass och med en snuskbetongkudde och med en tant bredvid som snarkade.

Val framme i Petrozavodsk delades vi upp eftersom vaskorna ej fick plats i samma taxi. Vi blev radda, fast Jenny blev raddast eftersom hennes vaska lag i en taxi medan ALLA andra gick till den andra taxin. Det loste sig.

Trapphuset till var lagenhet luktar lik och potatis! Vi mottes av kvinnan som bor dar. Hon var lite halvcrazy och gick runt och pratade pa ryska och kramade Lina. Hon bjod oss pa bakelser klockan atta pa morgonen och vi trugade i oss en halv halv skumsnacka. I lagenheten har vi en gasspis och vi ar radda varje gang den ska tandas. Vi har aven ett badkar som vi med jamna mellanrum hittar sma husdjur i. Dvs silverfiskar. Dessa skallar vi. (HAHAHAHA, inte skallar. Skallar med varmt vatten)

Dagarna hittills har ungefar gatt ut pa att sa manga som mojligt ska hinna kopiera vara pass. Sa nu finns vi snart i alla register i hela Karelen.

Vi skriver om hur det ar och gar pa Ladva nasta gang. Vi ar glada for att vi far vara med de minsta barnen :D

Vid tangentbordet: Lina och Yena (Jenny)

Kommentarer
Postat av: Gutt3

Hej flickor! Säkert att ni inte är kidnappade & tvingas skriva trevliga fina inlägg för att inte väcka misstankar? Gör ett konstigt tecken om det är så, vilket som helst!



Nu kanske Lina vågar åka i 50km/h, skojas bara.

Vilken idiottaxikille! Ni satte väl kniven i däcket? Skönt att hotellrummet är avklarat & att ni iaf får i er kokt silverfisk om kriget bryter ut & all mat går till soldaterna. Kom ihåg att det kan vara knark i tants bullar, hur söt hon än är!



Hoppas det dukas upp ett härligt påskbord åt er!

Kramkalas / Guttvard

2009-04-08 @ 11:36:35
Postat av: Mamsen

Jag går in varje dag på bloggen för att kolla om ni har skrivit något. Ser ut som ni har det kanska spännande hela tiden. Men det är ju halva tjusningen med resan, att allt inte är som det ni är vana vid.Hoppas att ni får i er mat så ni inte kommer hem och är undernärda.Här är allt under kontroll, vi åker till Åsele imorgon. Dina blommor är omplanterade och räkningarna är hämtade. Jag sköter mig bra som du ser.Jag får väl säga Glad Påsk på er. Kram från mamsen Lisbeth

2009-04-08 @ 12:03:46
Postat av: matilda konradsson

HAHAHA skallar....! =D

jag hoppas ni har de bra iallafall. går bra i din lägenhet, den är finare än någonsin ;) höhö. men det går bra, saknar dig!

2009-04-08 @ 12:25:30
Postat av: Susanne

jag hade ju tvättat badkaret i klorin innan jag hade duschat där! thats for sure! ;)

idag åker jag hem till åsele för att ha påsklov! wiiiiiie!

2009-04-08 @ 13:25:54
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Snorre sprätt

Guttvard, dina misstankar om att de kanske fejkar det hela lugnar inte ner mig alls xP.



Hm..inget läskigt bakom hotellrumsdörren..bara en kontor..med massa kvinnor..hur ska man ta det egentligen? =P



Oroväckande precis beskrivning av hur det luktar i eran gång också..lik och potatis..som om ni skulle veta hur det luktar..hur luktar potatis egentligen? Och akta er för tanten om hon bjuder er på massa gott ofta..hon kanske göder er för att sen kanske bjuda er på en middag med "schvedski mamushko á la grilledski" som huvudrätt (jag vet, sämsta namnet man kan komma på för en rysk rätt..men vad vet jag?!) =P. Jag hoppas också att ni tack vare denna inlägg blev inspirerades för att börja skalla era silverfiskar än att skålla dom..ger er bra övning för ifall ni nångång måste försvara er och är då svartbälte i skallning! Så börja med det young grasshoppers och berätta hur det går, sköt om er!



Peace! / Snorre sprätt a.k.a. boyfriend =P

2009-04-08 @ 15:51:16
Postat av: mamsen Maud

Hej sötnosar!

Det är lätt förvirrande att läsa bokstäver utan prickar :) Jag har iallafall lämnat tillbaka böckerna som du sa och jag håller lite koll nu och då på din söta lillasyster. Man vet ju aldrig vad hon kan ta sig till ;) Hoppas att ni får ordning på småkrypen i badrummet, och det kan väl inte vara så att det är något från ER lägenhet som luktar??? Har ni kollat UNDER badkaret?? Ni får berätta om den ryska påskmaten sen! Alla hälsar påskpussar, jag saknar dej.... Kram från mamsen, alltså Jennys mams ;)

2009-04-08 @ 17:12:02
Postat av: Linda

Hahahaha ja herregud. Bilder av er när ni skallar silverfiskar har snart roat mig i en halvtimme nu. hahahaha

2009-04-08 @ 18:51:36
Postat av: Maria

Hahaha, sitter här i soffan (som varken luktar lik, potatis eller har silverfiskar i sig) och skrattar. Vilket äventyr. Men du Jenny, är det min nätta resväska du kallar för feting? Tss tss klassades som lätt handbagage på min tid ;-) Vi hittade dock ditt träningskort i filtret på tvättmaskinen, det förklarar kanske en del?!?



Vi var och tittade till lillasyster igår och hon följer din "kom ihåg lista" till punkt och pricka. Välstädat och fint!



Ta hand om er och käka mycket ägg (som din far), det är ju trots allt påsk.



Pussar & Kramar



Styvmor Mia & Pappa Ulf

2009-04-08 @ 20:44:53
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/
Postat av: Snorre sprätt

PS. Jag ber om ursäkt för min lite dåliga svenska, jag klagar på att jag inte gick klart SFI-kursen =P .DS

2009-04-09 @ 01:18:52
Postat av: Cila

Tack

2009-04-09 @ 21:46:07
Postat av: Cilla igen

Hmmm, köpt en ny dator som inte riktigt gör som jag vill, eller det kanske är det den gör...?

Jag måste bara bara berätta att tack vare era små husdjur som ni skallar för att bli av med har jag haft en konstig dröm.

Linda och jag skallade silverfiskar i Lindas badkar men vi var inte lika duktiga som ni. Vi slog skallen i botten och Linda slog bakhuvudet i kranen så hon började blöda.

Betyder det här att jag måste sluta läsa eran blogg??

Kramar i massor

2009-04-09 @ 21:51:50
Postat av: Niclas

Lina, nu har du haft ett mail som legat och väntat på dig ett par dagar - var en duttig flicka och svara på det nu ;) Ha det bäst och ta hand om dig (er)!

2009-04-09 @ 22:21:12
Postat av: Snorre sprätt

Jag håller med niclas!..fast riktat till jenny..och hon har inte bara ett mail som väntat i ett par dagar..men ja, läs era mail nu för bövelen och svara! =P

2009-04-10 @ 02:12:11
Postat av: Gutt3

Jag visste det, ni är kidnappade :( Mitt mail måste inte besvaras, vi ses ju där hemma & då vill jag höra årets längsta historia! Den ska spelas in på band, så mina barn får höra den & mina barnbarn & mina barnbarns barnbarns kusiners barnbarns barn. DET KOMMER BLI SÅ SPÄNNANDE!!!

2009-04-10 @ 10:24:54
Postat av: yr syster yster

Jag håller med föregående talare (pluralis). Jag blev också misstänksam över potatislukten. Jag är inte alldeles säker på vad det säger om mig som person egentligen. Och så var det det här med att skalla silverfiskar. Det låter sjukt opraktiskt och mycket ajajaj på nåt sätt. =)

2009-04-10 @ 18:23:17
Postat av: väckarklockan

Hej Lina! ville egentligen bara säga hej.Men läste om morgonbakelserna och tänkte i mitt stilla sinne att det är som när vi var i bulgarien,och att det inte är det sämsta sättet att börja dagen.Men kanske inte det nyttigaste.

Ser fram emot att läsa om era kommande äventyr.

Hoppas ni haft en bra påsk.

2009-04-13 @ 20:05:18
Postat av: Josefiiiiiiiiiiiiiiiiiin

skalla inte fiskarna, dom ska man nacka knäppskallar! Hehe :P

Skönt o höra att ni lever, har hoppats på det bästa men man vet ju aldrig. :) Hoppas ni hade en glad påsk, misstänker dock att det kanske inte var så många som firade påsk i rüssland.. Allt är som vanligt hemma, förutom att jag börjar sakna er lite. bara lite! ;P hoppas barnen är snälla med er. hur gamla är dom? aja dax att återgå till vardagen med tvätt o disk o skit.. POUSS! :)

2009-04-15 @ 18:52:43
Postat av: yr syster yster

Oj oj oj vad jag börjar sakna min lilla Lina nu. =(

2009-04-16 @ 20:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0