Hej och hjärtligt välkomna!

Vi är två UNDERBARA människor som skall på en UNDERBAR resa till UNDERBARA Ryssland!
Vi skall åka på praktik i ca 6 veckor och Lina har lovat sin mor att flitigt uppdatera denna blogg som bevis på liv. Vilket kan vara bra eftersom vi båda oroar oss över kidnappning och organstöld.

Här kommer ni kunna läsa om diverse hemskheter som vi (Lina) lyckas ställa till med och vilken vodkasort som vi (Jenny) tycker är att rekomendera.

Vi är redan klar med förberedelserna (vi har köpt en parlör). Genom denna har vi lärt oss allt vi behöver veta till våran B-uppsats. Det är tabu att fotografera ryska hamnar, det är "inne" att spela schack samt att de har sur grädde på all mat.

Vi har även lärt oss denna användbara fras med uttal: ja chatjo vzjatj zdatjo sigarjetami (sjakaladam)
Vilket betyder följande: för mellanskillnaden vill jag ha cigaretter (choklad)

Denna trevliga möjlighet till utlärning av det ryska språket kommer vi att ta fasta på.

Visst är det väl UNDERBART?!

Kommentarer
Postat av: Mister M

Otroligt fin blogg måste jag säga! Ska bli mycket mycket myyyyyycket intressant att läsa om vad ni har för er där borta. Btw.. Älskar det rosa.



Puss på er underbara människor! <3

2009-03-06 @ 16:28:04
Postat av: Snorre sprätt

...rosa..xD

2009-03-06 @ 18:19:52
Postat av: yr syster yster

Jag håller inte med föregående talare. Usch och fy för "rosat"... Men jag tycker om er iaf (tror jag). Jag ser iaf fram emot att spamma denna blogg. Kom bara ihåg att det är ert (Linas) eget fel

2009-03-06 @ 18:51:04
Postat av: JossiTossi

Haha, Can't wait to read about Russia! ;) Ta dem med storm!!

2009-03-07 @ 15:11:07
Postat av: Guttvard

Jag är MYCKET avundsjuk på er blogg! Min kommer ALDRIG bli lika vacker & verkligen inte lika intressant, GJ & lycka till med planeringen av resan!

2009-03-08 @ 18:25:48
Postat av: Socwgirls

Mister M : We know we're lovely!



Snorre Sprätt: Är det något fel med det eller?



Yr syster yster: Man skall inte skylla ifrån sig!



JossiTossi: Den kommer mätas högt på Richterskalan!!



Guttvard: Vill du bli sponsor? ;)

2009-03-10 @ 16:30:00
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-03-10 @ 16:33:51
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ha en bra dag :)

2009-03-10 @ 16:35:41
URL: http://resolute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0